onsdag, juli 23, 2008

En ding ding värld - igen?



Här är den nytagna bilden på Radovan Karadzic (plus en gammal bild, som för att chocka Svensson där ute med hur annorlunda man ser ut med gigantoskägg) och det märkliga är att det enda jag kan tänka på när jag ser skäggbilden är (den extremt underskattade) tidningen En Ding Ding Värld.

Karadzic ser ut som en sån där obskyr, märklig rysk forskare som enligt tidningen påstår att han lyckats borra sig ner till helvetet någonstans uppe i Sibirien eller har upptäckt att det finns levande mammutar i Moskvas kloaker.

Oftast har han tilldelats en seriös titel typ "Professor Oleg Raskolnikov, hedersdoktor vid Stanislaw-universitet i Novgorod" och hävdar att detta snart kommer att bli känt över hela världen, även om ryska myndigheter försöker dölja hela historien.

När vi ändå är inne på En Ding Ding Värld så fanns det ett urval av sköna rubiker utlagda på susning.nu, varsågod och njut:

Stenålderspojken vägrade äta upp sin spenat - svalt ihjäl
Chris gifte sig med sin gitarr
Oljeborren öppnade portarna till helvetet - släppte ut djävulen
Krokodilmannen finns
Hemligt foto bevisar den fientliga handlingen: Ryssarna sköt ner ett UFO - 1987
Dinosaurierna utrotade sig själva - med krocklekar
Columbus fick hjälp av utomjordingarnas karta
Reuben var en bråkstake - kniven genom huvudet botade honom
Draken flög 30 mil ut i rymden


Edit: Jag inser nu hur lik Karadzic är varulven på framsidan av tidningen också! Skrämmande! Inget som jag kopplade när jag lade dit bilden först. Jaja, detta innebär att denna post får en Lika Som Bär-etikett också.