måndag, juli 14, 2008

GUBBE skapade LUKTCHOCK på linje 570!

Det såg bra ut på bussen i morse. Jag är ingen sån där som gillar att sitta och mysträngas med andra morgontrötta resenärer. Idag verkade nästan alla ha samlats i främre halvan av bussen. Kanske var de så trötta att de inte ens orkade vandra längre bak? En somalisk kvinna gick framför mig (har ni tänkt på hur runda deras kinder blir med det där hucklet de har på sig? Bara en notering) och verkade också gilla att kunna få sitta i lugn och ro där bak. Så hon satte sig ner, och resten sig illa kvickt och gick framåt igen.

Var sätet smutsigt? Eller var det ett sånt där fräsht ruttet bananskal som någon lat jävel lämnat efter sig? Såg ingenting, så jag siktade in mig på där hon hade tänkt sitta... sedan kände jag stanken. Det luktade som en sur, bortglömd, soppåse. Det satt en enda man där. Det var han som spred sin svettiga, urindoftande, otvättade, sura kroppslukt.

Han luktade så illa att jag var tvungen att byta plats och andas enbart med munnen. Hade man vikt ihop honom till en låda så hade man kunnat lagra surströmming i honom! Ja, den dagen han dör så skulle man mycket väl kunna lagra en massa delikatesser i hans kista. Han fick en svettig, flottig sverigedemokrat att lukta nyutslagna rosor i jämförelse. Karln hade en sådan stank att man borde ha haft en planka och slagit undan luften med runt honom! Ja, hade man ställt en plankstek bredvid honom så hade den återuppstått och sprungit iväg skrikandes.

En mer artig kvinna kom in, hon satte sig ner på sätet framför honom och jag kunde se hur hon plötsligt nästan höll på att kräkas av gubbdoften. Hon fick hålla för näsan och andades svagt genom munnen, som hon täckte med handen. Men hon höll ut.

När vi anlände till Märsta station så har jag inte sett en buss utrymmas så fort förut! Jag höll tummarna för att han inte skulle ta pendeltåget, vilket jag tror att han inte gjorde. Kanske hittade han några polare på någon bänk och tänkte sitta där och fläkta hela dagen.

Det märkliga var, som jag noterade ganska fort, var att hans hår såg extremt vältvättat och fräscht ut.

Jaja. Även han måste väl få vara lite fåfängd.