onsdag, juli 16, 2008

Hund + filt = ansikte





Bild 1: Här är en bild på en hund. Den har Viktoria tagit. Fotot
alltså, inte hunden. Jag ser ett ansikte i den här bilden. En tydlig siluett. Detta hävdar Viktoria är struntprat. Ta en titt på nästa bild.

Bild 2: Här har jag skurit ut hunden och filten den ligger på från resten av bilden. Redan är så är ansiktssiluetten nästan övertydlig. Se nästa bild.

Bild 3: Sist av allt så har jag svärtat siluetten, det jag skar ut i den förra bilden, och dessutom ändrat perspektivet en aning så att ansiktet inte verkar som om det ligger platt på marken. Här ser vi väldigt tydligt ett ansikte, som till och med har antydning till dubbelbaka och en tintin-tofs på huvudet. Jag har lagt alla tre i en serie, se nästa.

Bild 4: Ett Tu Tre, så fick Fred rätt igen ;)

Edit: På Stationsvakt blev man inspirerade av det är inlägget, och tolkade ett gäng moln till Hatte Furuhagen! Respekt!