fredag, juli 11, 2008

Samuel Aronsson är död


Det verkar som om Samuel Aronsson, en bekant till mig lyckats med att ta självmord i häktet. Han var med i den senaste och sista (?) säsongen av Big Brother. Jag träffade honom senast för ett år sedan, en bit från centralen där han kom gåendes med en tjej. Han önskade mig välkommen till Stockholm, då jag precis hade flyttat ner och var lika glad och trevligt som vanligt.

Nu har jag fått det bekräftat från flera olika källor, och uppenbarligen har andra i hans umgängeskrets hört detta tidigare idag.

Men jag tänker inte hyckla. Samuel hade en stor umgängeskrets. Jag kände honom från Östersund där han var en profil på RFSL (han var öppet bisexuell) och han hade en fenomenal förmåga att bry sig om människor i sin närhet. Men något gick tyvärr snett igen...

Just det, hyckleriet ja. Jag var ingen nära vän till honom och jag tänker inte låtsas-sörja på samma sätt som många andra bekanta kommer att göra.

Dock så beklagar jag verkligen att det har skett, för alla har rätt till en ny chans. Samuel verkade aldrig få den chansen, och om och om igen sögs han tillbaka i våldsspiraler.

Han var, trots allt, en fin kille - även om vissa kommer att säga annorlunda. Och jag gillade honom väldigt mycket.

Det är synd att han kommer att bli ihågkommen som "Big Brother-Samuel" bara...

Edit: Och ironiskt nog så börjar en debatt om huruvida man ska sätta upp kameror i häktena för att förhindra självmord.

EDIT: Jag har beslutat mig för att spärra kommentarfunktionen eftersom diverse löst folk, troligen Flasbackapor och Sverigedemokrater, känner att detta är en plats att kasta mer skit på Samuel. Alla vet hur Samuel var, och vad som hände, men vill ni dräggla om sånt så håll er till Flashback och de andra moralpedofilerna.