onsdag, juli 30, 2008

Jag är större än Gud!


När jag satt och arbetade så kom mina tankar på avvägar, som så vanligt en ganska långsam och händelsefattig dag. Jag kom att tänka på att alla fantastiska tidningar, bloggar, ledare och krönikor som vill koppla homosexualiteten till jordens undergång. Jepp, det finns faktisk en väldans massa kristna (mest, av någon anledning) som trodde att tsunamin i Thailand hade med homosexualitet att göra, det finns en del tokiga bloggar (jag länkar helst inte eftersom jag inte vill ge dem fler besökare) som nyligen drog liknelser med jordens undergång och de allt mer aktuella karusellolyckorna. Samma personer som anser att homosexualitet kommer att bidra till att samhället brister, att kärnfamiljen försvinner (detta innebär att även de själva kommer att duka under av homosexualitet förr eller senare, antar jag?) och att vi närmar oss Jesus återkomst.

Det är mitt i allt detta som jag inser att jag, som homosexuell, uppenbarligen är större, har mäktigare krafter och är farligare än Gud Fader själv! Det är fantastiskt. Dessa människor är så rädda för oss att de faktiskt anser oss vara mäktigare än deras egna gudar! Det ger oanade möjligheter. Jag skulle med hjälp av mina homokrafter kunna rensa ut dessa människor med ett lillfinger! Jag skulle kunna skapa fred på jorden och göra så att alla älskar varandra. Precis som jag vill ha det innerst inne. Nä, jag skulle inte rensa bort de religiösa extremisterna som cancersvulster, däremot skulle jag se till att de ändrade sitt synsätt och blev mer kärleksfulla och öppna.

Eftersom jag är större än Gud och kan orsaka världens undergång så kan jag uppenbarligen också orsaka det motsatta.



Jag kommer att var ödmjuk! Gud, Jesus och Den Helige Ande kommer att sitta vid min sida och regera som vänner, vilket jag tror att de inte har något emot. Jag kommer att dela med mig av den oerhörda makt som de kristna rädda människorna gett mig och förvandla jorden till ett paradis.

Fan, det låter skoj. Och ju mer jag tänker på det så är jag... eller förlåt, vi människor, faktiskt större än alla gudar tillsammans.

Det är vi som har makt att förändra världen. En värld som inte kommer att gå under på många tusen år. Speciellt inte av det där som sagoberättarna kallar Harmageddon.

Amen!