lördag, juli 26, 2008

Kina-resan: 080607





Det här var uppenbarligen en riktigt tragisk dag, då vi var så bakfulla att vi inte orkade med ett skit. Och uppenbarligen orkade jag inte ens skriva något. Dessutom, och om det berodde på whiskyn vet jag inte, så fick vi inte en enda skarp bild på hela dagen. Jaja. That's life.

Dagen började verkligen bra. Inte. Vi båda led av en fruktansvärd baksmälla efter att ha dragit i oss hela whiskeyflaskan under natten. Det kändes som om begravingen var nära, och naturligtvis så bestämde sig någon för att köra igång ett fyrverkeri på gården. Det kändes som om att ha en påtänd Ricky Bruch i skallen.

Tillslut tog jag mig upp, gick på toa och fann att det blivit stopp... Vilket resulterade i en översvämning...

Efter att ha vaskat bort en massa äckel, vilket var närmare 1300, så började vi känna oss friska nog att lämna lägenheten... Då slog ovädret till! Åskknallar som lät som Godzilla-fisar brakade loss utomhus! Blixtar for som galna ormar över himlavalvet och på balkongen stod G i kallingarna och försökte fånga dem på bild. Sedan dröjde det till 1700 innan det gick att gå ut igen, och där väntade fallna träd och massor av feta vattenpölar.

Vi begav oss till ett okänt område i jakt på en jadebuddah... Men det orkar jag inte skriva om just nu.