fredag, juli 11, 2008

Min far, mannen med världens bästa musiksmak


Nora, som är en redaktör, som jag förstått det som, på VLT hade skrivit ett fint och väldigt sanningsenligt blogginlägg om min farsa och det kan ni läsa här.

Jag kan hålla henne om allt hon skriver, till exempel:

"Han är en av de mest öppensinniga människor jag känner, speciellt vad gäller musik. Han har förbannat bra musiksmak, lyssnar på både gammalt och nytt."

och

"Loa har dessutom Vlt:s skönaste klädstil. Kanske till och med stans.
T-shirt med upprullade ärmar, jeansshorts, träskor och ibland en gubbkeps till det."


:)

Mina föräldrar gav mig en väldigt bra "utbildning" i musik när jag var liten och jag skyller hela min ytterst goda musiksmak på dem. Båda hade stora skivsamlingar och musiken var väldigt viktigt i hemmet. Båda är dessutom musikaliska, något som jag inte har ärvt direkt.

Det viktigaste, och det påpekar Nora, är att sinnena var öppna för nya saker. Ny musik. Nya influenser. Är musiken bra så är den bra.

Säger jag som just nu har ABBA, Death In June, Judas Priest och Dennis Wilson i ipoden :)

Jag tar mig friheten och norpar bilden som hon tog på farsan, hoppas att det inte gör Nora något?