torsdag, juli 03, 2008

Min poltergeist Simon

Det slog mig igår kväll att jag hyr rum av en poltergeist. Simon har många likheter med en poltergeist/spöke, och tänkte (med risk för att förlora mitt rum) några exempel här:

* Han är väldigt vit, blek och lite spöklik när man möter honom på morgonen.

* Efter att han besökt köket så står alla köksluckor på glänt.

* Ställer man en fråga så får man några vaga ord, och sedan ett fullkomligt svar. Jag har dock aldrig vågat fråga honom när jag ska dö eller om djävulen gömmer sig i garderoben ännu.

* Han är ihop med en thailändare, och thailändare drar verkligen till sig andar, spöken och andra övernaturliga fenomen.

* Det är svårt att bevisa att han existerar, eftersom han knappt syns till. Det enda som egentligen kan bevisa att han finns där är dunsar och mystiska ljud mitt i natten.


Jag tycker mycket pekar på att han faktiskt är övernaturlig. Frågan är om han några superkrafter, förutom att köra bil väldigt fort? Kanske "hyresguden" (som han kallar sig) själv kan svara? :)