tisdag, juli 22, 2008

Mutation, min herre? Då duger ett plåster lika bra.


Så här såg min lilltå ut i morse. Jag hajade till när jag tittade ner och trodde först att något skräp hade fastnat på tån. Så var det tyvärr inte, utan en gigantisk illröd blåsa som var nästan lika stor som lilltån. Inga överdrifter här. Den gjorde dessutom inte ont, så nu fruktar jag att detta är inledningen till någon skräckfilm.

Anledning är att jag testade ett par "nya" skor igår som Simon gav mig. De passade bra till kostymen och gav mig den där rätta stiligheten som jag eftersträvar och jobb och privatliv. Jag kände att den var lite tajt kring lilltårna, men trodde i min naivitet att det skulle ge med sig. Fötterna vänjer sig alltid, i alla fall för en person som är så snål som mig.

Men idag fick det alltså bli de svarta gympadojorna igen. Gott om plats för min dubbelt så stora lilltå i alla fall. Givetvis blev det plåster på, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Ska jag på något sätt punktera den?

Hade jag haft tillgång till en kamera så hade ni fått sett ett riktigt bildbevis, men jag skojar inte att bäret här uppe faktiskt är vansinnigt likt min tå just nu.

Förslag mottages med glädje.