söndag, juli 20, 2008

Och däääär... försvann min Qruiser-sida!


Det senaste året har jag verkligen inte haft någon som helst användning för Qruiser. Jag har mest varit inloggad för sakens skull. Vänner och bekanta har jag kontakt med på andra håll ändå och raggar det gör jag inte heller. Så nu är jag borta. Tack och lov.

Sedan började Qruisers invånare lida av vad som brukar vara ett tecken på undergång: brist på kärlek och respekt. Trollen blev fler och fler, rassarna blev fler och fler, hatet och hånen på forumet blev starkare och aggressivare. Administratörerna och moderatorerna tappar hela tiden greppet om trollen, speciellt på helgerna. Trist. Givetvis råkade jag inte ut för något, men jag orkade inte se vissa personer bli attackerade gång på gång av mindre intelligenta medlemmar. Cynismen tog överhanden och stället har börjat insjukna i en massa otrevliga infektioner.

Det är absolut inte ovanligt. Jag har sett det på många communities och det är väl som världen fungerar. Nu kan Qruiser egentligen bara gå åt två håll: åt skogen eller åt något bra. Det senare alternativet hade varit fenomenalt, men händer det nu så hade jag ändå redan tröttnat.

Det enda stället jag är med på nu är bilddagboken, men där håller sig mest folk för sig själva och laddar upp sina fåniga bilder. Det är lugnt och tyst och man har mest kontakt med sina närmaste där. Men den sidan lär jag nog ta bort förr eller senare också.

Jag har funderat på om det har med mitt behov av att vara ensam. När jag är ensam, eller bara tar det lugnt med G, så behöver jag aldrig säga något, aldrig besvära något med något, aldrig vara fjäskig eller övertrevlig. Jag kan bara vara mig själv och bara vara tyst. Det är så skönt. Jag älskar det. Tyvärr krockar detta med att jag vill umgås med mina vänner, men på ett annat sätt så orkar jag inte det. Ofta är jag på dålig humör, och jag vill helt enkelt inte "smitta" vännerna med mitt dåliga humör. Då är det bäst att vara ensam, i lugn och ro.