tisdag, juli 29, 2008

Samhället börjar bli väldigt obehagligt... samtidigt som det är bättre än någonsin!

Det är skönt hur fler och fler är stolta över den de är, att de vågar visa sin kärlek trots hot och våld, trakasserier och motstånd från konservativa och bakåtsträvande organisationer och religiösa samfund. Men samtidigt blir det så att ju öppnare vi är, desto mer vi kräver samma rättigheter som heterosexuella, desto våldsammare och aggressivare blir det som man kan kalla "motståndarsidan".

Utan tvekan är det rån och mordförsök (givetvis är det mordförsök när man hugger någon annan i magen med en kniv) som skedde härom natten ett resultat från den cynism och fördomsfullhet som sprids av vissa regeringspartier och såna som vill ta sig upp i toppen (nu ligger förvisso inte regeringen i toppen direkt, men ni förstår vad jag menar). När det det är okey att påstå att homosexualitet är samma sak som tidelag och incest, som vissa högermänniskor (och även vänstermänniskor, Jan Myrdal) skrivit under på, så är det också okey att bruka våld mot andra människor för deras kärleks skull.

Man tjatar om "kristna värderingar" och "familjen". Att äktenskapet kommer att upphöra att existera (vilket är absurt då det snarare blir starkare) och att man faktiskt påstår att partnerskap ger exakt samma rättigheter som äktenskap. Så illa pålästa är människor.

Jag har aldrig gjort något hemlighet av att jag ogillar KD och SD. För mig är dessa människor förlorare från en svunnnen tid, oavsett hur mycket de tjatar om sina inbillade framgångar. Men grejen är att för mig får de tycka exakt vad de vill. Huvudsaken de inte inkränktar på mina rättigheter eller hindrar samhällsutvecklingen.

När de vill frånta människor sina rättigheter så har det gått utför.

Just nu finns det inga som helst argument som håller för att vi homos INTE skulle få gifta oss på samma sätt som heteros. Inga som helst. Tjatar idioterna om barn som far illa, övergrepp och dylikt så är det bara att peka på Anders Eklund och den oerhörda mängd heterosexuella män och kvinnor som ser till att barn far illa varje dag. Tjatar de om att vi inte kan behålla våra relationer så säger vi att det har inget med saken att göra. Jag vet massor av kristna och rasistsvin som skiljer sig. Ska det betyda att vi ska förbjuda dessa att gifta sig? Under så många år så har vi inte haft några rättigheter alls. Äktenskapet som sådan kanske har spelat ut sin roll i samhället, men det är ändå en viktig del för många att visa sin kärlek och dessutom få sina rättigheter som makar/makor på papper.

Jag älskar Gregory. Jag skulle vilja gifta mig med honom någon dag, om vi har sån tur, men då ska det också vara på samma vilkor som Göran Hägglund, Carl Bildt, Jan Myrdal, Åke Green och Jimmie Åkesson.