fredag, juli 25, 2008

Tack Sony BMG för att ni fick mig att tanka ner musik olagligt!


Idag köper jag en av mina favoritplattor, Dennis Wilsons Pacific Ocean Blue som har kommit i en fet special edition. Skitbra. Tyvärr så är den där jävla utgåvan så kopieringskyddat att jag faktiskt, för en gångs skull, inte lyckas kopiera över den till min ipod. Varken med hjälp av iTunes eller Audiograbber. Det är totalstopp. Det går dock att spela CD'n genom datorn, men inte mer än så alltså.

Så för att kunna lyssna på skivan (jag har nämligen ingen traditionell cd-spelare) så får jag helt enkelt tanka ner den från www.mininova.org och på så sätt kunna lyssna på på det sättet som jag vill, den betalande kunden alltså som just nu gav en massa pengar till Sonys feta direktörer - varav en spottstyver går till Wilson familj.