onsdag, juli 16, 2008

Vad fan hände igår då?

3380 besökare. Igår Tisdag bara. Hur fan gick det till? Det var inget utöver det vanliga på bloggen, de vanliga recensionerna, några lösa kommentarer och betraktelser. När jag skrev om Samuel i helgen så blev det en höjning, men detta var så plötsligt. Över 3000 besökare på en enda dag. Så vad fan hände igår? (förutom rånarjakt i centrala stockholm, stor karusellolycka på Liseberg och byggolyckan i Kista - kvällstidningarna måste ha blivit helt högröda av alla nyhetstips).

Någon större blogg måste ha länkat till mig eller nåt. Men visst, det är skoj om det kanske lockade lite fler besökare som kommer att komma igen när besöksantalet gått ner till lite mer normala siffror :)

För övrigt har min coola brorsdotter skaffat sig en blogg. Det är numera alltså bara jag, morsan och brorsdottern som har bloggar i släkten. Jag tror de övriga männen är lite för blygsamma, även om jag tror (sorry, vet!) att både mina bröder Palle och Jamsi skulle kunna skapa oerhört läsvärda texter.

På tal om det här ovan, att tidningarna måste ha blivit helt högröda av nyhetstips, har ni tänkt på att det är oerhört många artiklar nu för tiden som akompanjeras av läsarbilder? Har den proffesionelle fotografen spelat ut sin roll? Nä, det tror jag inte, men precis som Romero ha blivit anklagat för att överdriva i Diary of the dead, så spelar "vanliga" människor en allt större roll i nyhetsrapporteringen. Både bra och dåligt kanske, men personligen så litar jag varken mer eller mindre på Svensson med mobilkameran än en vanlig "hederlig" journalist.

Nu är det lunch.