fredag, augusti 29, 2008

freitag, freitag

Fredagar är sköna, nästan skönare än lördagen och söndagen. Det beror i mångt och mycket på att man kan gå från jobbet och inse att man inte har några krav på sig nästa dag. Lördagen i sig är bara en bit på väg till Måndag igen ändå.

Idag så blir det dock ingen hemgång direkt, även om jag skulle önska det ändå. Vi ska nämligen till Gröna Lund och köra femkamp. Det är jag och en konsult som heter Petter som hamnade i samma lag, vilket föranledde att jag var fyndig nog att döpa oss till "Fretter".

Jag antar att det blir att skjuta på vattenpistol på galopphästar av metall... eller nåt sånt. Vette fan.

Hoppas att regnet bara försvinner. Eller att det blir lite varmare ut, för det är lite kyligt nu.

Där hemma väntar lite film i alla fall. Eller lite och lite. Det är massor av film, men som vanligt har jag inte tid att se allt. Det som är mesta lockande nu är Njuta Films release av Air Crew, en sovjetisk katastrofthriller från tidigt åttiotalet som ska vara väldigt bra, samt Mitr Chaibanchas sista film, Golden Eagle.

Så då har jag något att gräva ner mig i sängen med.

Edit: Dessutom läser jag i tidningarna de små skitpartierna SD och KD har backat och nu ligger på futtiga 3,3. Utmärkt. Vi får hoppas att det fortsätter på det sättet.