torsdag, augusti 14, 2008

Har Jutterström utvecklat någon form av sinnessjukdom?

Det är bara att läsa och skratta åt vad Christina Jutterström, SVT's FÖRRE chef, skriver i debatt på DN. Alla ska betala TV-licensen även om man inte har TV eller inte begagnar sig av denna heliga, fantastiska public service.

Hon, och hennes själsfränder i denna kalkonfråga, skriver bland annat:

"Allmänhetens attityd till tv-avgiften utvecklas över tid negativt. Det gäller särskilt bland de yngre som har en varierad mediekonsumtion."

Ja, det är så klart att attityden till tv-avgiften förändras till det negativa när ni bara sänder en massa skit. "De yngre" har smak nog att inte beblanda sig med SVT's gråa sörja av Svensson-skit.

Jag är en av de där sjuka och perverterade människorna som för länge sedan har gett upp public service. Jag har inga tv-kanaler överhuvudtaget (inte ens reklamfinanserade kan tilläggas) och jag lyssnar inte på radio eller ser på web-tv. Behöver jag information så letar jag rätt på den i tidningar, eventuellt YouTube ska tilläggas när jag tänker efter. Men SVT har jag inget med att göra.

Så givetvis tänker jag inte betala nån jävla trams-avgift till staten bara för att SVT gråter floder över hur usla de är. Det om något vore att gå över till ett svenskt sovjetunionen där alla ska dela på allt. Och det tänker jag inte överhuvudtaget beblanda mig med.

Jutterström och hennes kollegor har drabbats av ett illa konstruerat storhetsvansinne, och jag misstänker att de kommer att mötas av mer hånfulla skratt än vänliga applåder.