torsdag, augusti 21, 2008

Katakömbi på last.fm


Jag är inte den som är den, bara lite lat... så jag lade upp mina pretentiösa, instrumentala, sprakande och atonala musikexperiment på last.fm. Det går att ladda ner låt för låt, i sin helhet och i god kvalité givetvis.

Sedan kan man lyssna på plats givetvis också, allt detta gör man här. Fungerar det inte så är det "ö" i namnet som inte fungerar, men det kan ni ändra själva i adressfältet.

Egentligen hade jag tänkt att projektnamnet (dvs artistnamnet) skulle vara Electric Third Rail och plattan skulle heta Katakömbi, medan sedan upptäckte jag att det redan fanns några puckon som hette Electric Third Rail - så istället för att bli tvingad att designa om mitt hyperenkla cd-omslag så bestämde jag mig för att projektet ska heta Katakömbi och plattan ska heta Electric Third Rail, vilket naturligtvis resulterar i att jag inte har någon låt som heter så. Varför man nu ska ha det?

Njut, gärna med hörlurarna på i ett tyst rum.

Här är låtlistan + tider:

1. Katakömbi 5:05
2. Sonar Eclipse 2:01
3. In but not out gratis 2:17
4. Children of the pork 3:00
5. King Tut Is Dead 1:30
6. Auto Shutdown 2:55
7. The Anticythera Mechanism 2:40
8. Electric Third Rail 5:59

Edit: Nu har jag gjort ett stycke ljud som heter Electric Third Rail, eftersom jag irriterade mig på det hela tiden. Det finns givetvis redan på Last.fm i samband med skivan :)