tisdag, augusti 26, 2008

Pinsamma fotbollsfans med samma intellektuella nivå som snoppfixerad 5-åringar!


Igår på pendeln hem så fick jag snabbt besked om varför ingen klev av på den vagnen där jag klev på, den var nämligen fylld av pinsamma fotbollsfans med samma intellektuella nivå som snoppfixerad 5-åring.

Vad som egentligen är kul med att skandera "Alla i AIK suger kuk" om och om igen övergår mitt förstånd faktiskt. Eller att vråla som testosteronfyllda babianer (inte helt olika dem vi såg på Skansen i söndags) och prutta fram "Solna-tattare" med jämna mellanrum?

Personligen blev jag mest generad. Är detta generationen av unga män som ska representera framtiden? I så fall så flyttar jag nog utomlands till en öde ö och slipper dessa efterblivna apor som dansar sina vilda pubertaldanser och är otrevliga och oförskämda.

Det hade varit en helt annan grej om det fanns någon glädje, någon stolthet i firandet. Eller humor.

Nu blev det bara plumpt och pinsamt.