måndag, augusti 04, 2008

Sängdjävulen ger mig ont i ryggfanskapet!

Idag har jag så ont i kroppen att jag knappt kan röra mig. Dels är det något med svanskotan, och området däromkring och sedan så har ryggen krashat. Detta beror kanske helt på att jag haft en för lugn hel och dessutom sover i världens sämsta säng. Nä, det är ingen säng. Det är en bäddsoffa som är konsturerat så att man fäller ut den så att den består av två madrasser - som inte sitter ihop. Det enda som kan hålla ihop dessa tunna madrasser är det lakan man väljer. Vad som sker är då att man rör på sig i sömnen och vips så glider madrasserna isär och det blir ett fint, trevligt gigantiskt hål i mitten av sängen. Oftast så vaknar jag upp och får skjuta ihop madrasserna för att inte fastna i sängbottnen och falla ner i djupet (ca 2 decimeter).

Det är en enormt korkad konstruktion faktiskt och det är märkligt att man ens satte något sådant i produktion en gång i tiden. Iofs så är den lättare att sova i om man är två, då båda tynger ner madrasserna från sitt håll och det blir svårt för madresserna att fara isär. Så det är skönt att Gregory snart är hemma igen.

Morsan ringde, och hon tyckte jag skulle ta en madrass (en annan madrass givetvis, inte någon av de tunna jag har i sängen) och sova på golvet. Det är lockande faktiskt. Vi får se vart jag hamnar ikväll.