onsdag, augusti 20, 2008

Sverigedemokraten Tobias Lindgren finns ej...

...Jag måste säga att jag känner mig lite korkad som inte har insett det snabbare, men denna "Tobias Lindgren" som leker internettroll på i stort sett ALLA bloggar som uttalar sig negativt om Sverigedemokraterna lär nog inte finnas.

Egentligen är det helt logiskt. Man behöver få det att se ut som om det finns Sverigedemokrater som är aktiva i debatten och har då skapat Tobias Lindgren som ett trevligt alibi. Med tanke hans vansinniga energi och nästan med tomtens superkrafter så är det nog faktiskt helt och hållet omöjligt för denna person att befinna sig på alla bloggar samtidigt. Det slår mig när jag ser att han kommenterat i min mors båda bloggar, var för sig, utan att ens inse att det är samma person han kommenterat hos. Sverigedemokraterna har tyvärr ingen koll.

Undrar vem det är, eller snarare VILKA det är som leker "Tobias Lindgren"? Troligt partistyrelsen, eller några lättstyrda undersåtar. Undrar också hur många fler Tobias som leker där ute? Man får det ju nästan bekräftat från SD's eget håll hur litet stöd de har här i samhället.

Alla går att spåra, även om man skulle vara en riktig Tobias Lindgren. Och jag har inte hittat ett spår efter honom som verklig person, förutom då alla hans miljoner inlägg med ogenomtänkt dynga och vilseledande propaganda.

Det är nästan lika komiskt som den fejkade "kidnappningen" av någon SD-människas flickvän, om ni kommer ihåg den? Otroligt roligt försök att försöka få sympatierna på sin sida, något som givetvis inte fungerade och gav en rejäl backlash istället.