söndag, september 28, 2008

Helgens DVD-inköp

Som vanligt när löningen kommit så blev det en del mer eller mindre impulsartade inköp i stadens butik. I Fredags var jag förbi SubDVD och köpte Ruggero Deodatos utmärkta och blodiga Phantom of death (aka Off Balance). Har bara tidigare sett den på en riktigt rutten Horsecreek-utgåva.

På Lördagen var det skivmässa i Solna och hos Gunnar på Strange Things så köpte jag ett helt gäng höjdare:

Murder Rock - Fulcis åttiotalsgiallo som jag diggar skarpt. Ganska tacky och inte så blodig, men snygg och underhållande.

The Psychic - En av Fulcis mer ansedda filmer som jag faktiskt aldrig sett. Men det ska bli roligt att se den!

Magnificent Warriors - För 20 kr så var denna sköna Michelle Yeoh-klassiker värd att köpa. Har bara sett den klippt och eländig förut.

Silip - Filippinsk erotisk arthouse som verkar riktigt, riktigt bra. Mondo Macabro borgar alltid för kvalité!

The Loreley's Grasp - Jocke gillade den så jag bör nog gilla den också, verkar toktrevlig.

The Emilio Miraglia Killer Queen Box Set - Två giallos, The night Evelyn came out of the grave och The red queen kills 7 times. En schyst förpackning med plastfigur som bonus. Vette fan om det rör sig om några mästerverk, men jag vill se dem.

Chocolate - Prachya Pinkaews senaste rulle. Ung tjej sparkar skiten ur skurkar. Grymt underhållande, kanske inte lika påkostad och tokspektakulär som Tony Jaa-rullarna, men sevärd som fan.

Sedan på Söndagen så var vi ute och fotade och då tittade jag förbi Micke på Monkey Beach och köpte en double feature från DarkSky med två agentfilmer: Assissination in Rome och Espionage in Tangiers.

Sedan anlände Mystics in Bali, Virgins from hell, Rodan och War of the gargantuas på DVD också... men det är en annan historia :)

Det kommer förresten lite bilder från Monkey Beach, men det blir något jag slänger upp i morgon!