fredag, september 05, 2008

Hur en städkvinna kan förvåna

Vår städare har slutat. Hon har sakta försvunnit och mer de senaste månaderna och nu är det två andra som kommer omvart annat. Det visade sig att vår städare, en kort liten kvinna från... sydamerika gissar jag... egentligen var utbildad psykolog, men har fått arbeta - utan klagomål kan tilläggas - som städare sedan hon kom till Sverige. Men nu har hon alltså fått återigen jobba med det hon kan och vill jobba med. Det är bara att gratulera!

Jag har blivit sjuk igen. Har hostat och har ett huvud lika tungt som ett bowlingklot. Fan. Jag vill inte vara sjuk, speciellt eftersom vi bara är två på kontoret under den första stressiga månaden efter sommaren. Jaja. Fick med mig lite film hem från stan i alla fall. Först fyra filmer som jag köpte för 25 kr styck, så även om de är dåliga så lider jag inte:

Blackout - nån seriemördathriller med tre människor i en hiss.
Alien vs Predator 2 Unrated - Vet inte om jag gillar den, men 25 spänn...
Flood - Ny brittisk katastroffilm
Frontier(s) - Fransk sågad skräckis som troligen är lite trist som jag tror.

Sedan blev det lite mer kvalité:

The Fabulous journey to the center of earth - Spansk Jules Verne-filmatisering.
Syndicate Sadists - Crime av Umberto Lenzi.
Kidnap Syndicate - Crime av Fernando Di Leo. Kan vara kul.