onsdag, september 10, 2008

Mentolchock i näsan

Hade fått en ful finne precis bredvid näsan. Så innan jag sov så satte jag, som vanligt, en klick tandkräm på pestbölden (vilket fungerar utmärkt, så tro inte på folk som säger att det är en vandringssägen) så att den skulle torka ut och dö.

Vid tre-tiden i natt så vaknar jag plötsligt upp med en iskall känsla i ena näsborren. Jag kan andas våldsamt bra med den, och den andra är täppt. Varje gång jag drar in eller ut lukt så känns det konstigt, kallt och... obehagligt.

Jag lyckas ta mig upp, tar mig in på toaletten och snyter ut innehållet... som är misstänkt vitt och otrevligt. Tandkräm, uppenbarligen. Jag har alltså på något sätt lyckats föra en bit tandkräm - för det var fortfarande kvar en del på finnen - från sidan av näsan och i näsan!

Obehagligt som fan!

Förresten, stämmer den gamla legenden om att man kan få feber av att käka tandkräm? Måste testa det nån gång. Måste vara behagligare än att snorta det i alla fall.