onsdag, september 03, 2008

Sune Mangs - en riktig storknullare!


Först och främst, ursäkta det grova ordbruket i rubriken, men detta är faktiskt Sune Mangs egna ord! Det slår mig ibland, till exempel igår under en sällsynt stressig arbetsdag, att jag känner två kvinnor som båda fått sexuella förslag av Sune Mangs!

Den ena har jag inte så mycket detaljer på, förutom att det troligen var i ett folkets hus och Sune försökte få med min bekant upp i logen för lite hejsantjosan. Men den andra har jag mer minnen av.

Damen, låt oss kalla henne Sonja, satt på ett tog i sin ungdom. Sune Mangs kommer framrultande och börjar samtala med henne. Han frågar om hon vet vem han är, vilket hon givetvis vet - vem skulle inte känna igen Sune på den tiden? I alla fall så undrar Sune om hon vill komma med till hans kupé för lite rajtantajtan. Hon tackar vänligt nej, men han ger sig inte och slänger ut följande:

"Men! Följ med vet ja! Jag är en riktig storknullare jag!"

Det här är förstahandsuppgifter från damen som upplevde det, så litar på henne. Så efter detta har jag alltid haft en speciell relation till Sune och hans kulturella arv.

När det sedan visade sig att min far varit statist i en sexkomedi med Sune så slöts cirkeln totalt!