fredag, oktober 03, 2008

vilken asteroid är du?


Dagens mest meningslösa sysselsättning som jag "kom på" under ett anfall av tristess häromdagen. Ta de fyra sista siffrorna i ditt personnummer och sök på Wikipedia (på den engelska sidan). Uppenbarligen fungerar det inte för alla, men jag blev i alla fall denna asteroid:

6913 Yukawa (1991 UT3) is a Main-belt Asteroid discovered on October 31, 1991 by K. Endate and K. Watanabe at Kitami.

Det gillade jag. Det japanska temat. Hårt och coolt som fan. Yakuza-vibbar deluxe! Gregory då? Han hade detta:

5071 Schoenmaker (3099 T-2) is a Main-belt Asteroid discovered on September 30, 1973 by van Houten and Gehrels at Palomar.

"van Houten and Gehrels" låter som en tysk progressiv syntrockgrupp från tidigt sjuttiotal, så det passar Gregory perfekt!

Sedan så googlade jag på Yukawa och Schoenmaker och genom den första bilden på en människa som dyker upp så fick jag reda på hur vi såg ut i våra förra liv:

Jag som Yukawa:


Gregory som Schoenmaker: