torsdag, november 13, 2008

Absolut, det är så klart att en gammal kärring ska få slå barn!


Läser det här tramset i Aftonbladet. Helt vansinnigt naturligtvis, speciellt eftersom hela jävla bygden ställer upp på att betala en barnmisshandlares böter. Jag skiter fullständigt om det är en gammal dam som av denna anledning slår till ett barn med sin käpp:

"Ett gäng pojkar stoppade körsbär i min brevlåda"

Givetvis ett fullständig godkänd anledning att attackera någon. Jag känner igen mig också, absolut... hade det varit värre, till exempel att de hade dödshotat henne, gjort inbrott eller något grövre så hade jag kunnat förstå. Men körsbär i brevlådan? Det är bus som vilken nioåring som helst sysslar med. Fullständigt normalt.

76-åriga Kerstin Gunnarsson tillhör den där primitiva generationen som antagligen själv blev slagna som barn och troligen själv utövade fysiska straff på sina barn. Det handlar givetvis om misshandel, inget annat, och ska inte accepteras i någon form. Ett barn är ett barn givetvis, även om folkpartister och andra högerapor gärna vill straffa kidsen i så låg ålder som möjligt. Cynismen når nya gränser.

Till och med Aftonbladet har svårt att vrida artikeln så att vi ska tycka synd om den "stackars" tanten. Bara genom att de använda ordval som "och gav en nioårig pojke ett rapp med sin käpp" visar att sympatierna snarare ligger på pojken än på tanten.

Frågan är, ska vi alltid acceptera om en gammal person gör något? Varför ska vi alltid vara så förlåtande då? Jag minns hur en man i samma ålder, svensk givetvis, förskingrade miljontals med kronor i Jämtland. Det blev en storm över hans fängelsestraff. Folk var så upprörda eftersom gubbkräket var så folkkär. Konstigt nog hade det inte skett samma sak om Pizzaägare Omar hade hamnat i fängelse. Inte heller om Burka-tanten Nadine hade rappat till en ungjävel med sin käpp. Då hade svenskhjältarna stormat ur sina hus och krävt hårda straff.

För mig kan du vara 18 år. Eller 76 år. Jag behandlar dig exakt likadant. Jag har lappat till folk, det ska jag inte hyckla om, men tro mig: de var vuxna nog att kunna slå tillbaka själv.

OBS! Breaking news!
Min anonyme beundrare, som inte kan stå för sina förolämpningar emot mig med varken namn, bild eller tillhörande länk verkar lite sur över att jag vågat nedlåta mig till att förolämpa honom/henne tillbaka:

"Bloggaren Fredzilla, Fred Andersson (se länken ovan) har nu kallat tanten för fascist och Leif för "monster till Redneck". Dessutom har han anklagat en som inte delar hans synpunkter för att ha blivit våldtagen av sin morbror som liten. Sen fegade han ur och stängde av kommentarerna. Hur kan Aftonbladet länka till en sådan blogg?" (detta har alltså personen skrivit på Aftonbladets hemsida, vilket är lite roligt).

Det är fullt fritt att skriva här, men ska ni förolämpa mig så ska ni också våga vara lika öppna som jag. Anonym anser alltså att han/hon får förolämpa mig hur mycket som helst, men börjar grina så fort han får samma språk tillbaka. Som sagt var, vem är tappad bakom en vagn egentligen?

För övrigt gillar jag Jessicas inlägg på inlägget före detta, där hon just har fått parkeringsböter och undrar om någon vill samla in pengar till henne ;)