fredag, november 21, 2008

"De" övervakar mig!


En gång i tiden lade jag till Creeper till min blogg, för att se vilka statliga myndigheter och politiska organisationer som var på besök. Men inget hände och tillslut tog jag bort Creeper... men till min förvåning så ser jag att det skedde en del registrering ändå. Bloggen har fått besök av Domstolsverket, Regeringskansliet, Rikspolisstyrelsen, Finansinspektionen, Skattverket, Migrationsverket, Kristdemokraterna, Socialdemokraterna osv osv. Oftast så rör det sig om träffar som inte går att koppla till något speciellt, men Domstolsverket har varit och läst om Samuel som hängde sig i cellen och regeringskansliet har läst min text om hur fördomsfulla folk är mot zigenare.

Sedan kan man notera att Kristdemokraterna och Riksarkivet varit ovanligt intresserad av mitt inlägg som hejade på bävern i årets mest berömda bäver-anfaller-barn--händelse. Riksarkivet har även läst flera gånger min liknelse av KD och NSF. Skatteverket har också läst min "de tio bästa science fiction-filmerna någonsin". Så naturligtvis handlar det om anställda som slösurfar från sina arbetsplatser, men det känns befriande att även skattemasen eller byråkrat Olle verkar gilla sci-fi, eller att man uppenbarligen engagerade sig bäver-fallet även runt fikabordet på dessa arbetsplatser. Någon från Vänsterpartiet var dessutom inne och läste min recension av Doomsday :)

Intressant, kan väl tilläggas, att det i stort sett inte är någon recension bland dessa smygtittar. Jag antar att filmintresset, speciellt för bra film, inte är så stort bland politiker och myndighetsbyråkrater.

I alla fall, kul grej. Ni kan läsa hela listan här.

P.S. David Icke fick demonstrera konspirationsteorin om vilka som övervakar oss. Jag vill dock påpeka att jag inte tror Lars Ohly är en ödla. Eventuellt någon av tanterna på skatteverket.