tisdag, november 25, 2008

Dålig start - bra avslut

Jag började skamlöst tidigt idag, 07.00 - vilket är skamlöst tidigt då jag bor i Märsta, det snöar, jag åker pendel och mitt jobb ligger på Kungsholmen. 04:30 ringde mobilalarmet för första gången och sedan gick det bara neråt rent humörmässigt.

Kunden kan vara ena bitchar ibland alltså. Idag hade jag dessutom ont i nacken och tendenser till huvudvärk, så att tampas med folk som inte vet vad de snackar om är givetvis en utmaning i sådana lägen. Men det gick bra. Det verkar som alla trassliga ärenden och lägen då man måste ge kunder dåliga nyheter alltid kommer samtidigt.

Sedan ringde en gammal chef till mig som hade sett Spoon-bilderna och tyckte dessa var tokigt läckra. Så eventuellt ska vi ställa ut dem på Öland under våren. Vore väldigt skoj! Fundrar på vart man kan trycka/printa ut dem i bra kvalité, matt fotopapper är väl tanken. Har funderat på www.crimson.se, men jag vet inte. Någon som har erfarenheter av dem?

Ingalill, portvakten i huset där jag fått lägenhet, ringde idag och berättade att jag kunde hämnta nycklarna! Hurra! Fy fan vad skoj! Lägenheten är väldigt fin och dessutom fick jag en hel del snygga och stilrena möbler. Dubbelsängen är gigantisk och jag fick en widescreen-TV på köpet också! Generöst av den förre ägaren.