fredag, november 21, 2008

Herbie Hancock & Ladytron



Min och Gregorys konsertfrenesi har tagit fart igen. I vår väntar David Byrne och Judas Priest, men nu i början av december så slår vi till med Herbie Hancock och Ladytron!

Jag har ganska nyligen börjat lyssna på Herbie Hancock ordentligt, även om jag hört honom förut givetvis. Bra modern jazz som vi båda helt enkelt måste se live. När jag var lite så ansåg jag att Herbies Rock It-video var den läskigaste SOM NÅGONSIN GJORTS! Jag tycker fortfarande den är kuslig...

Ladytron var det mer G som pushade för och det ska bli väldigt roligt att se dem live. Jag har egentligen bara hört deras tidiga material, klassiska synthpop - men de ska visst ha anlagt en annan stil de senaste åren, mer poppigt... så det ska bli kul att se.

Sedan är vi väldigt sugna på att se The Residents som spelar i Stockholm den trettionde november. Den som lever får se.