tisdag, november 11, 2008

Jaha, då fick man pris från Packat & Klart :)


Det damp ner ett paket från SVT idag, med en Packat & Klart-väska i. Märkligt, men sedan kom jag ihåg att jag faktiskt - för säkert ett år sedan skickade in mitt Chaibancha-reportage (något redigerat dock, eftersom reportaget bara fick vara fem minuter långt)... sedan har det uppenbarligen varit omröstningar och grejer på SVT's hemsida, men det var inget jag kände till :)

Jag blev visst delad vinnare i omgång 4 och kommentaren från Packat & Klarts redaktion blev denna:

"Reportern har vallfärdat till en gravplats tillhörande en av Thailands största filmstjärnor genom tiderna. Riktigt snyggt redigerat reportage - slängig klippning men på det bra sättet, som en budgetvariant av Jason Bourne-filmerna ungefär. Bilderna genom regnstänkt bilruta är riktigt suggestiva. Speakertexten är välskriven, den väver ihop reflektioner med iakttagelser på platsen, och den är dessutom bra inläst. Det enda som förvirrar är inledningen som inte tillräckligt tydligt förklarar att det faktiskt är Chaibanchas död som beskrivs."

Det negativa de nämner är att det kan var otydligt, och det beror nog mycket på att jag klippte ner den med nästa två minuter - så det är lite, men what the fan liksom :)

Den finns upplagd på en egen sida på SVT, vilken ni kan besöka här.

Här nedan finns den längre, kompletta versionen också.