lördag, november 08, 2008

Samsung insOMNIA


Vi tittade ut till MediaMarkt i Barkarby - fan vad långt tid det tar att ta sig till samtliga MediaMarkt i den här stan! Jag förstår att det säkert billigt bla bla bla att förlägga anläggningarna utanför stan, men avståndet och alla trista bussar som man måste passa är verkligen inget som gör att man vill åka dit.

Anledningen - förutom att kolla in stället - var också att ta en titt på Samsung Omnia, som verkade ha ett bra pris där ute. Dessutom ville jag testa mobilen. Men vilken flopp! Det som såg helt okey ut på diverse recensionsklipp på YouTube var så illa i verkligenheten att jag inte ens kan förstå att den kan tänkas slå Iphone! Folk som tror det måste vara galna.

Förutom att den påminde starkt om ett Iphone-plagiat jag hittade i Kina, med plastig och ful design, så var interfacet bland det klumpigaste och tristaste jag sett och testat på. Det var som att köra traktor över en sjö - det vill säga helt omöjligt ;) Dessutom var menyerna förvirrande och ologiska. Jag gillar överhuvudtaget när menyer ändrar design om man trycker sig vidare in någonstans - det ger en billig känsla, ett hafsverk. Nä, usch!

Det får bli någon annan mobil. Vi får väl se vart mina pengar landar.