torsdag, november 27, 2008

www.crimson.se

Så, det var verkligen en positiv upplevelse att beställa bilder från Crimson! Det blir verkligen fler gånger.

Jag valde att ladda upp två bilder på matt fotopapper, 30x40 cm. Att tanka upp dem på sidan gick ruggigt fort och var extremt enkelt. Man valde genom ett klick om det skulle vara matt eller blankt och sedan var det bara att välja betalningssätt. För mig var det helt enkelt billigast och bäst att hämta ut dem direkt på Brännkyrkagatan 80. 54 kr för två fotografier. Lysande.

Redan nästan dag var de klara och det var bara att plocka upp dem i deras reception. Kvalitén var lysande - fast det antar jag också beror på vilket grundmaterial man tankat upp till dem - och det var också föredömligt inpacketerat. Ihoprullat, men inte för hårt givetvis, skyddspapper och bubbelplast.

Eftersom bilderna jag tankade upp nu var svartvita och ganska hård bearbetade så ska vi nu testa, troligen i helgen, två stycken färgbilder. Jag vill få upp en av mina rent dokumentära bilder och G lär väl testa en av sina lite mer bearbetade naturbilder. Så får vi se om kvalitén känns lika bra.