måndag, december 29, 2008

Jag Mötte Lassie Redux


Jag Mötte Lassie var nittiotalets mest fåniga begrepp, och det är än idag. Dock så är det underhållande att försöka skapa sig lite kändiskopplingar. Visst fick man gräva lite, men till slut kom jag upp med några gamla och nya sensationella avslöjanden:

* Min farmors mor serverade Johnny Weissmüller på en restaurang en gång.

* Jag var inneboende hos en familj, där fruns farbror blev spöad av Bruce Lee i Way Of The Dragon.

* En fd arbetskamrat till mig var med i Estlands melodifestival.

* Min far spelade, under det tidiga sextiotalet, med Eric Clapton.

* Jag har käkat chili corn carne med Anna Book i ett garage mitt i natten.

* En påtänd Chris Penn var nära att gå in i mig på en gata i Los Angeles.

* Mannen som skapade uttrycket "sci-fi", Forrest J. Ackerman, har bjudit mig på soppa.

* Pappa är statist, och man kan se hans panna, i den svenska sexkomedin "Som Hon Bäddar Får Han Ligga".

* En god vän var röstskådis (killen som blir dödad på båten i början) i den italienska versionen av "Jason Takes Manhattan".

* Jag har skakat hand med en aspackad Terry Gilliam.

* Min numera avlidne morbror Sigge Berg körade på Jailbird Singers första och enda LP.

* Lasse Lönndahl har förolämpat min mor då hon jobbade på en park i Västerås på sextiotalet.

* Jag är släkt, på min mors sida, med en av världens mest kända upptäcktsresande: Roald Amundsen.

* En aspackad Lotta Engberg blev utslängt från en cirkusföreställning där jag jobbade en gång.


Hmm, det finns säkert flera - men jag kan inte komma på något just nu. Bidra gärna med egna upplevelser från ert glamorösa kändisliv!