fredag, december 19, 2008

Årets musiktävling på jobbet!

Det är dags för firmafest igen. Företaget jag jobbar för har julfest, vi på huvudkontoret alltså. Förra året så blev det av någon anledning att jag skulle hålla i en musiktävling, så temat blev märkliga covers där mina kära kollegor fick gissa artister och låtar. Det blev en stor succé, och nu kontaktade de mig igen - tyvärr förra veckan - för en ny tävling. Så det blev snabba bullar här, och det har gjort mig lite nervösare.

Jag gjorde det enkelt för mig och valde svensk dålig smak, det vill säga svenska kändisar som kanske inte alltid borde ha tagit ton. Eller vars insatser helt enkelt är väldigt obskyra. Här är låtlistan, som eventuellt förkortas om jag noterar att mina kära kollegor är för rastlösa:

Eilert Pilarm - Jailhouse Rock
Stellan Skarsgård - Ler Mot Dig
Britt Ekland - Do It To Me (Once More With A Feeling)
Ricky Bruch - Mig Fångar Ingen Brud
Philemon Arthur And The Dung - In kommer Gösta
Frank Andersson med Kinells - Frank
Inger "Pippi" Nilsson - Keep On Dancing
Anna-Lisa Ingemansson - Änglamark


Anna-Lisa kan kanske vara lite på gränsen eftersom hon inte är så allmänt känd, och Philemon Arthur är obskyr på sitt lilla sätt - men det blir frågan om vem det ryktas vara som ligger bakom detta anonyma projekt. Jag kanske skippar Eilert eftersom han är betydligt mer kommersiell och folklig när det gäller dålig musik - men det beror helt hur publiken beter sig. Det blir bara snutter av varje låt, så de ska besparas att lyssna igenom hela Änglamark i alla fall. Vilket de nog bara är glada över.

Men sedan vet jag inte vad jag ska göra nästa år. Det lär väl sluta med att jag tvingar dem att namnge indiska Bollywood-hits om några år när jag klämt ur musikhistorien på allt som kan tänkas vara underhållande att tortera folk med på en julfest.

För övrigt är jag lite orolig hur pigg jag kommer att vara på Lördag och morsan och brorsan kommer och hälsar på. Måste upp tidigt och städa lite... huvva...