onsdag, januari 21, 2009

Fick inbjudan till "Vägen Hem"


Inbjudan till premiären på "Vägen hem"!

Vägen hem är en journalistisk dramadokumentär som berättar om vår tids kanske mest uppmärksammade rättsfall - morddramat i den lilla frikyrkoförsamlingen i Knutby.

Filmen visar hur en ung, aldrig tidigare dömd kvinna, i en extremt hård och kontrollerande religiös miljö, kan påverkas så starkt, att hon tror att Gud verkligen vill att hon skall döda två av sina bästa vänner.

Vi bjuder in dig att se den skakande filmen som presenteras av Karin Swärd, regissör och manusförfattare, Richard Gramfors, programchef för Folkets Hus och Parkers digitala hus samt Göran Ellung, programdirektör på TV4.

Innan filmen bjuder vi på tilltugg och mingel.


Fick en injudan från TV4-Gruppen och Digitala hus till, gissar jag, premiären av Vägen Hem, dramadokumentären om Knutbyfallet. Jag tackade givetvis ja, och det ska bli intressant att se resultatet. Jag är uppväxt i en frikyrkomiljö och jag har sedan tidigare påpekat att Knutby-mentaliteten inte är unik. Det finns många Knutby i Sverige.

Jag återkommer med en kommentar om filmen är jag sett den, och en liten rapport från tillställningen.