fredag, januari 02, 2009

Jag blir äcklad

Enligt Brottsförebyggande Rådet och Karlstad Universitet så tycker fler vuxna människor att det är okey att misshandla sina barn.

"Tjugo av hundra föräldrar tycker inte det är fel att ruska om, hugga tag i eller knuffa till sina barn, rapporterar Ekot."

Sånt där äcklar mig något extremt. Hur många använder grövre våld mot sina barn egentligen? Givetvis är det minst lika farligt att ruska om, hugga tag i eller knuffa till sina barn - det är en misshandel både mot barnets kropp och själ.

Jag har skrivit om det här förut och hur barnmisshandlare (det gäller även er som drar ert barn i örat eller liknande) äcklar mig och jag har fått kommentarer från barnmisshandlare som försvarar det hela med "jag fick minsan stryk som barn, och det har inte skadat mig...." - vilket bara är ett bevis på hur skadade de är.

Kommer att tänka på en barnmisshandlare och pingstvän som jag skrev om här en gång.

Nä, ni äcklar mig. Försvinn. Ta livet av er. Eller nåt. Skada er själv heller än låt era barn lida.