lördag, januari 10, 2009

Jag, Krister, Joao, Uno och en allmän trötthet

Krister Henriksson blängde på mig idag. Nä, han blängde inte. Han tittade nyfiken på mig när jag kom till hans portuppgång, troligen eftersom han kanske först trodde att jag var en granne. Nu är jag inte hans granne, men jag skulle hälsa på några grannar till honom: Joao och Uno, goda vänner sedan länge.

Jag har knappt vågat mig ut på grund av att jag varit sjuk, och så här i efterhand så kändes det som ett misstag eftersom rethostan tog fart igen. Men det var kul att umgås med vänner en aning i alla fall, trots att det bara blev några timmar. Vi åt på Indian Garden, där personalen bara var småsur (oftast är de våldsamt sura och kastar maten på mig), men det smakade utmärkt. Sprang sedan förbi Monkey Beach och köpte Classic Sci-Fi Ultimate Collection 1 & 2 samt den nu utgångna Midnite Movies-dubbeln Cry Of The Banshee och Murders in the Rue Morgue. Allt är bra filmer, så det ska bli kul att se om dem.

Classic Sci-Fi Ultimate Collection verkar vara en fantastiskt samling. Universal, som förstår sitt kulturarv, har remastrad tio av sina klassiska science fiction- och skräckrullar från (främst tror jag) femtiotalet. Jag har börjat se The Land Unknown och den är klart bättre än vad jag någonsin kunde tro! Long live gummidinosaurier!

Min man blir försenad hem också, vilket är trist. Tanken var att han skulle komma hem på måndag, men det fanns inga biljetter (till båten antar jag), så han kommer hem på tisdag istället. Jaja, den som väntar på något gott... ;)

Nu ska jag krypa ner i soffan igen (och dessutom vara stolt över att jag fick upp gardinerna idag) och fortsätta titta på monsterfilm!

Kram!