torsdag, januari 08, 2009

ZZ Top kör en Hegerfors

Min far ägde detta album en gång i tiden (ZZ Top har faktiskt gjort bra musik i sin ungdom ska tilläggas, sedan... Zzzzzz...) och jag var alltid fascinerad över framsidan. Så jag sökte idag efter insticket och det verkar finnas två framsidor - eller om det ena är baksidan. I alla fall så känns det som om man medvetet varit lite snuskig:



Tre yppiga damer, tre gubbar i leopard-jackor. Höjden av smak. Skivan heter "Greatest Hits", men den framsidan som jag såg var denna:



En liten strålkastare har lossnat ser det ut som och hänger ner rakt över "h" i "hits" vilket plötsligt gör att titeln blir "Greatest Tits" - fast med ett litet "t" då. Det kan hända att det här andra insticket är en bild från baksidan, men uppenbarligen så måste det vara en poäng med att halva bokstaven skyms. Varför enbart vara den detaljen? Resten av bilden är identisk vad jag kan se.

I alla fall. Lite lustigt trots allt ;)