tisdag, februari 24, 2009

Andra dagen i en ny vecka

Expressen hetsar upp sig över ett eventuellt förlovningsrykte. Who cares? Egentligen? Gamla rojalister, uttorkade tanter och en och annan Östermalms-moderat givetvis. Men kul för Viktoria om det skulle vara sant givetvis, men ointressant för resten av Sverige.

Igår var det en kort dag. Hade ett ärende till Märsta centrum, som gick fort och effektivt men sedan att ta sig in till Kungsholmen och jobbet där tog en stund. Det känns som om tåget går lite långsammare, plöjer sig sakta genom snödrivor och sedan ska man vada i flera meter djup snö längst med Karlbergskanal (eller vad den nu heter) och in på kontoret. Känner mig trött efter helgen som trots allt blev ganska händelselös, och därför reagerade kroppen långsammare också.

Idag finns det en bra krönika av Ronnie Sandahl i Aftonbladet, läs den. Han har ganska exakt satt fingret på vad som har hänt i vinter och vi är många som är ledsna för vad som har hänt och hur människorna har utvecklats.

Jag inser också att jag är lyckligt lottad. Jag är frisk, har ett bra jobb som ger hyfsat betalt och kan komma hem till en vettig kille som numera är min sambo. Det är nog inte alla som kan känna sig ha den tryggheten och den lyckan, och jag lider med dem. I veckan får vi dessutom en hel del besök från Östersund och det ska bli riktigt kul, men troligen slitsamt. Så vi kommer nog vara helt däckade på Söndag. I alla fall blir det Fredagen den 13:e på bio + inte mindre än två stora konserter innan veckan är slut! Kul! :)