onsdag, februari 11, 2009

Den efterblivne homofoben slår till igen

"Xxxx Xxxxxxxxx: efter lite efterforskning sa inser jag att jag bor i samma hus som du... SKIT! Jag bor granne med en harig apa, en apa som dessutom ar en san dar pervers individ. Sjukt ar det du och din polska hora haller pa med. Fick du smaka pa stock nar du gick i pingstkyrkans sondagsskola eller? Du vet att vi ar manga som tycker att du ar ett liten skamt? Du talar vitt och brett om din pingstbakgrund, so what? Manga har aft en tuff uppvat, inte fan blev de bogar fo det? FRED! SKARPNING!"

Jag tror min favoritbesökare är tillbaka. Denna personen, vilket troligen är en man med väldigt fattigt ordförråd, har sedan länge besökt bloggen och underhållt sig med att skriva ganska grova kommentarer som oftast hänvisar till sex. Förut var det mycket analsex, nu verkar det vara oralsex som är grejen för gubben. Nåväl, inte blir jag upprörd. Det är en underhållande tillställning :)

Låt oss analysera vad han skrivit här. Först och främst har jag censurerat mitt eget namn, inte för att det är svårt att hitta, men jag vill inte underlätta för andra tokstollar. Personen har i alla fall tagit sig tid - otroligt nog - att ta reda på mitt namn. Han påstår sig också bo i samma hus som mig, vilket jag betvivlar starkt på. Det är det vanliga formen av hotet från en människa som inte vet vad han ska hitta på för att verka läskig.

Användandet "Pervers individ" kan antingen hänvisa till att mannen är väldigt åt höger, kanske Sverigedemokrat eller Nationaldemokrat. De har ofta en tendens att använda sig av "finare" ord för att verka lite mer belästa. Det kan också bero på att han är äldre, kanske mellan femtiofem-sextio år. Troligen bor han i Märsta, men inte på samma gata som mig och min "polska hora". Han är uppenbarligen den enda i världen som tror att man är anonym på nätet.

Sedan går han riktigt lågt ner i sin hjärnas vitsigheter och kallar mig för "Hårig apa", vilket naturligtvis är en referens till den tredje delen av min Kongsploitationvecka. Naturligtvis, eftersom King Kong är en av världens coolaste filmkaraktärer, så kan jag inte ta illa vid mig av något sådant. I ett försök att förolämpa mig så har han istället smickrat mig.

Han undrar om jag fick smaka stock i Pingstkyrkans söndagsskola också, vilket inte stämmer då jag aldrig gick söndagsskola. Sedan så blir han väldig förvirrad och jag förstår inte riktigt kopplingen här: "Du talar vitt och brett om din pingstbakgrund, so what? Manga har aft en tuff uppvat, inte fan blev de bogar fo det?" - det intressanta med det här är att jag aldrig ens kopplat ihop pingstkyrkan med att jag är homosexuell. Jag har aldrig påstått att kyrkan gjorde mig bög (det föddes jag som ska tilläggas).

Sedan är det lite sött att han med "du vet att vi är...", när den enda som han hänvisar till är sig själv. Det är ett tecken på osäkerhet givetvis. Att han tilltalar mig med mitt förnamn tyder på att han tycker sig känna mig mer än vad han egentligen gör. Han har troligen haft någon form av kontakt med min familj och som tidigare nämnt så vet vi troligen vem det är också. Som sagt var, ingen är anonym på nätet.

Men sist och inte minst: har ni noterat att han skriver utan å, ä och ö? Det kan betyda flera saker, att tangentbordet är sönder, hans eventuella partner är inte svensk och använder sig av ett tangentbord, han själv är inte svensk (men det vet vi att han är) eller att han befinner sig i utlandet och är så besatt av att se vad jag skriver och att vräka ut sin egen olycka på andra att han bara måste logga in, anonymt givetvis (vad annars?), och kräkas ut lite dumheter.

Jag behöver väl inte ens kommentera hans minst sagt... primitiva stavning. Men sådana ord, sådant huvud.

I alla fall så har vi nu samlat på oss tillräckligt med kommentarer, mail och andra saker som vi kan ta till polisen.