fredag, mars 27, 2009

Blowjob

Idag lyckades jag för andra gången under kort tid radera kundservice-inkorgen på mitt jobb, naturligtvis för att jag gjorde annat under tiden och inte tänkte efter på vad jag gjorde.

Det påminner mig om en episod för många år sedan då jag snackade i telefon samtidigt som jag gjorde en överföring från mitt bankkonto till en polare som jag lånat pengar av. Det rörde sig om femhundra spänn har jag för mig. I alla fall dök pengarna inte upp och jag gick tillbaka för att se vad som hänt. Jag hade givetvis skrivit fel kontonummer och nu låg pengarna och flöt därute i cyberdimman. Inte kul.

Grejen är den att jag och polaren alltid skojade till det under dessa överföringar genom att döpa transaktionerna till diverse "kul" saker. I detta fallet hette överföringen "blowjob"...

Jag tänkte inte så mycket på det då jag ringde bankens support och förklarade mitt ärende. Efter lite pill så återkom damen och harklade sig:

"Hrm. Vi har lokaliserat transaktionen. Är det den som heter Blowjob?"

Det var knappt att hon kunde hålla sig för skratt. Eftersom jag sekunderna innan insett vart detta kunde leda så höll jag huvudet kallt och bestämde mig för att inte kommentera detta mer. Hade jag skrattat och förklarat att det var ett skämt så hade hon trött mig ännu mindre än vad hon gjorde just då.

Det i ordnade sig givetvis och kompisen fick sina pengar. Men jag har aldrig någonsin skämtat till igen det vid en överföring...