torsdag, mars 26, 2009

Den svenska JCVD-affischen, världens fulaste?


JCVD är absolut bland det bästa jag sett på länge (läs min recension), men Atlantics affish är SÅ ful att jag bara skakar på huvudet. Numera kallas den visst också "I huvudet på Van Damme: JCVD" eller något sådant, vilket gör att den verkar totalt tokrolig. Nu är filmen ändå ganska seriös och hyfsat arty, så det är hur som helst en väldigt missvisande affish.

Men kolla också in hur den brittiska dvdn ser ut:


Ja, också extremt missvisande. Som om det faktiskt vore en actionfilm, vilket det minst av allt är. Det är en actionscen i början, som visar inspelningen av hans senaste film - men det är det enda, och jag tror den inte ens innehåller nåt exploderande hus :)

Förutom att texten är lite förstår så föredrar jag faktiskt affischen här nedan.


Det är synd att bolagen rent allmänt inte kan ge en värdig och seriös affisch till JCVD, eftersom det är en film som faktiskt förtjänar respekt. Som fan.