lördag, mars 28, 2009

Gory-Glory Magazine nr 2


Så var det dags för Magnus Carlssons och Carl-Johan Rudnerts nya nummer av Gory-Glory Magazine! Sedan det förra numret så har det utvecklats rejält och främst texterna har blivit fetare och matigare. Jag ska inte sticka under stol med att min intervju med Michael Sopkiw finns med - för första gången i tryck, vilket jag tackar för, men det finns också en utmärkt och mycket informativ intervju med Another World's Jan Schmidt. Kanske vore det en idé att fortsätta med distributörs-intervjuer? Njuta och Studio S kan säkert berätta om kommande släpp och hur det går, fört att inte tala om MYA och gänget?

Eftersom Gory-Glory Magazine är jämnlikt så finns det både "Sidan 3 flickan" samt "Månadens karlakarl". Personligen hoppas jag på någon peplum-snubbe som karlakarl i nåt nummer, kanske Reg Park, Gordon Mitchell eller Cameron Mitchell :)

Men åter till textern. Det är helt enkelt matigare och fetare texter, mer kul detaljer. Det jag kan sakna med vissa av recensionerna är lite mer åsikter och analys om själva filmen, i många fall så blir det mer återberättande av historien än vad recensenten tycker om själva filmen.

Naturligtvis ska ni köpa det nya numret, och det kan ni beställa genom deras officiella hemsida. Priset är 30 kronor (med porto 41 kr) och det är helt klart värd priset.