onsdag, mars 11, 2009

Idag har jag (tills nu)...

1: Halkade ner på knä utanför kommunhuset i Märsta. Tog emot mig med vänster hand. Det gjorde ont.

2. Gick en minut till och halkade baklänges i den lilla backen bakom. Tog emot mig/ev landade på vänster hand. Det gjorde ont.

3. På lunchen så kommer jag inte på vad räka heter och slår sedan till restaurang-killens anteckningsbok med vänster hand så att den far upp i luften och landar i hans famn.

4. Någon minut senare ska jag hälla upp Miso-soppa, häller fel och rakt på min vänstra hand. Det gör ont, men låtsas som ingenting då det är några tanter bakom mig.

Detta var allt extra smärtsamt då jag igår lyckats skära mitt vänstra långfinger med en av mina (då) oklippta högernaglar.

Så man undrar vad den här dagen mer har att erbjuda för spännande...