lördag, mars 14, 2009

Lördag - Deepak, DVD-rea och god mat

Vi var dödströtta igår. Jag tror vi båda somnade runt 21:30! Vaknade upp vid sju-tiden och tittade på Children of the corn 2 (det kommer en recension med de tre första filmerna så småningom) och var extremt seg.

G har börjat läsa in sig på Deepak Chopra nyligen, så han satt och tittade på Youtube-klipp med karln samtidigt som jag insåg att jag måste ha nya byxor. Så in till stan där jag lade ut 1100 kr på byxor och bälte, sedan åt vi för 200 spänn på Saifon och sedan råkade det vara DVD-rea på Megastore så jag köpte för 400 kr... G funderade om det fanns någon Deepak-dvd, så på Åhléns så hittade vi en sådan - 200 kr borta igen :)

(G väntar på lön, om ni undrar, så just nu är det jag som står för ekonomin i hushållet)

I alla fall hem igen, tittade på Citizen Ruth (som jag köpte för 45 kr på Megastore). En fantastisk film med Laura Dern i titelrollen som dras fram och tillbaka mellan en grupp anti-abort-människor och dess motståndare. Sjukt rolig, smart och Burt Reynolds som peddo-pastor. Rekommenderas varmt till alla.

Märkligt nog så blev det mer Deepak då vi upptäckte att SVT2 visade en dokumentär (eller vad man ska kalla det) om Deepak och Mike Myers och en improviserad föreställning de hade tillsammans i New York. Mycket intressant.

Har funderat allt mer på min fars mormor, Julia - som var en speciell kvinna. Ska försöka forska lite mer om henne, fast just nu vill jag bara se lite bilder så att jag kan skapa vision av tanten. Sedan får vi se vad jag hittar mer.

Nu gör vi varma mackor... och roligare än så var det inte den här lördagen.