måndag, mars 09, 2009

Lunchproblem

Att äta lunch ute varje dag är inte bara bekvämlighet och lathet, utan innebär också stora fysiska ansträngningar. Idag så tänkte jag gå till Industri, som restaurangen heter, och käka pannbiff ("späckad" med fetaost och soltorkade tomater!).

Tyvärr, trots att jag tog en sen lunch, så var det rena armageddon på restaurangen och det stod tonåringar ut till vägen i stort sett. Tonåringarna äter där också då deras skola har en deal med restaurangen. Jag orkar inte vänta så länge så jag beger mig till Server - ett hyfsat ställe vars största nackdel är att man måste sortera bestick och sådana tillbehör själv efter att man är klar. Men vad kan man förvänta sig efter att ha betalat 75 spänn för en lunch ;)

De hade lasagne, vilket är fenomentalt gott. Så jag kliver in, kommer till innerdörren och ser där ur de med stora blåa streck har ritat över lasagnen. Nu fanns det bara typ fiskpudding och blodtarms-soppa kvar. Nåt äckligt var det i allaf all. Suck. Vad ska jag göra nu då? Ja just det, det ligger en lunch-restaurang med thai-tema bara ett tiotal meter bort. Så jag promenerar dit och finner att stället har stängt! Igenbommat, låst, tömt. Efter många år. Ingen av mina kära kollegor hade givetvis nämnt det för mig. Tack.

Så det blev S:t Göransgrillen. Jag, två asfaltsläggare och lugn och ro med lite skräpmat. That's the way I want it.