tisdag, mars 03, 2009

Mad about the boy...

...strömmar ur högtalarna här på Il Piatto. Sedan jag flyttade ner så har jag blivit bortskämd med att äta ute. Det är få dagar som jag inte spenderar på en restaurang.

Naturligtvis har det mycket med jobbet att göra samt att det finns en mängd ställen att välja på. Det är skönt att kunna ha råd att vara bekväm ibland faktisk, oavsett vad folk säger. Allt annat är ren avundsjuka.

Jag är en "loner" vid lunchtid. Det är oftast den enda tiden på dagen som man kan få vara för sig själv. Att behöva prata - speciellt om jobb - under intagande av mat är något jag undviker. Det är tillräckligt ansträngande att vara social resten av arbetsdagen att det kan vara skönt med lite mental semester mitt på dagen.

Sedan vi flyttade till egen lägenhet i december så har vi faktisk börjat laga mat hemma igen, vilket både hjälper ekonomin och det blir lite roligare än bara trist mikromat. Vi är väl inte några mästerkockar direkt, men det är kul :)

Nä, nu är det dags att promenera tillbaka till jobbet!