onsdag, mars 11, 2009

Min filmsamling på DVD Aficionado!

Så, då har jag nästan fått upp alla filmer jag äger på DVD Aficionado. Jag har drygt 200-250 titlar till som inte fanns i databasen och som jag inte kände jag kunde hitta någon passade release till.

Jag har faktiskt fuskat. Till exempel finns det flera utgåvor, naturligtvis mainstream-filmer från större bolag som är exakt samma utgåva och framsida i nästan alla länder - har det då varit en svensk utgåva och det inte funnits, så har jag helt enkelt valt det som sett bäst ut. Finns lite andra varianter på detta givetvis, men jag vill nog påstå att samlingen nu på nätet är väldigt korrekt. Synd bara på de där andra filmerna som inte fanns.

Naturligtvis ska jag sätta mig och välja ut den filmer som jag anser bör finnas i deras databas och lägga in dem med bilder, info och allt som behövs. Jag har redan gjort det ett par gånger som test och det verkar både gå snabbt och effektiv att få databasen uppdaterad.

Så, varsågod och ta en titt på mina 1600+ titlar, där uppdaterade i genrer och här rakt upp och ner, film för film!

(och ja, jag beklagar att några få dåliga filmer finns i samlingen - jag har ett förflutet som recensent på GameReactor och då fick man tonvis med usla rullar från Scanbox)