söndag, april 26, 2009

Fräcka Fredag - Ole Söltoft


Av olika obskyra anledningar så sökte jag på Ole Söltoft på nätet. Han var, som ni troligen vet, en mycket berömd danska gladporr-stjärna. Jag hittade då denna underhållande intervju där Malena, i så mycket turkos som man kan ha på sig, pratar med honom om hans karriär och liv. Han har en käck pottfrisyr och verkar vara en glad och lycklig man. Han dog 1999 och var dessutom en av dessa homosexuella män som var gift med en kvinna. Ibland är jag glad att jag föddes på sjuttiotalet och inte fyrtiotalet.

Det är synd att han dog så tidigt ändå, då jag misstänker att han skulle kunnat få en rejält karaktärsskådis-revival. Hade lätt kunnat se honom i Festen eller någon av de andra Dogme-filmerna.




Den roligaste delen är efter att Ole berättat en harmlös anekdot om en utlandssemester. Malena slänger då ur sig på direkten, helt oväntat, och helt utan någon logik följande mening:

"Ja, du blev berömd. Men du visade aldrig din penis egentligen?"

Ole svarar artigt att "Nej, det gjorde jag inte..." och verkar lite förvånad över frågan då den absolut inte hade något koppling till det han berättade. Sedan så mumlar Malena lite och byter ämne.