lördag, april 04, 2009

Katakömbi - Omar Mukhtar (2009)



Jag har tidigare producerat lite "musik" i projektet Katakömbi, väldigt svårlyssnad musik givetvis. Nu har dock Katakömbi gått i en annan riktning. Jag fortsätter att vara experimentell, men det är betydligt mer lättlyssnat, rytmiskt och "kommersexperimentellt". Det har samplats lite från polska sci-fi filmer, muslimska motståndsmän hyllas (inspirerat av Moustapha Akkads mästerverk Lion Of The Desert) och även Queen Kong får en tribute. Och lite till.

Jag har lagt upp albumet på Pirate Bay, kör hårt, och så småningom ska det det även gå att lyssna och tanka ner på kära gamla Last.fm. Allt gratis givetvis, som vanligt. Vill ni av någon obskyr anledning använda det till något, fråga gärna.

Som en bonus har jag också lagt upp det första albumet, Electric Third Rail, på PB. Även detta finns på Last.fm givetvis.

Känner ni att ni vill stödja musiken, använd PayPal och donera något - stort eller litet: fredzilla@hotmail.com. Gillar ni inte musiken, donera något ändå så kanske jag blir bättre tills nästa gång :)