torsdag, maj 07, 2009

Roger Moore, Stockholm







Idag fick jag då äntligen möjlighet att säga "Hello" och "Thank You" till en av mina absoluta favoritskådisar sedan barndomen, Roger Moore. Jag var ute en och halv timme innan och bänkade mig på en lånestol på Akademibokhandel, Mäster Samuelsgatan. Vilket var tur. Det dröjde inte länge förrän en lång kö slingrade sig som ett gigantiskt U genom hela lokalen.

När Roger kom in genom entrén så var det som om tusentals människor dök upp från alla hörn, fotografier blixtrade och en kameraman följde honom hela tiden. Han fortfarande en superstjärna. Hans syn är inte den bästa nu för tiden och hans trevliga fru ledde honom stadigt. När han satt sig ner så började folk pressa från alla håll och personalen på boklådan började bli lite nervös.

Det gick fort när jag väl kom fram, vilket var förståeligt då massan av människor var enorm. Jag tror han skulle sitta där i en halvtimme bara. Signaturen gick elegant och jag noterade hur trött han såg ut, och att ögonen var bleka. Kan inte riktigt förklara det. Kanske har han starr eller något sådant? Men han var trevlig och hans fru var väldigt trevlig och tittade en djupt i ögonen :)

Så till slut fick jag mitt signerade ex av My Word is my Bond, och det var en ära att få träffa honom. I morgon ska han tala och bli intervjuad på Kulturhuset, och då blir jag givetvis där också :)